Thursday, May 3, 2007

1 mai la mare sau despre Jack Danields, femei, Question Mark, bas, dansul Happy Feet, Kudos, miros de albastru si de aer ars

Vineri seara, ora 7, am reusit sa plecam inspre mare, toata lumea m-a asteptat pe mine sa termin la gradi' cu toate astea nimeni nu e suparat. DE ce? pentru ca plecam la maare!
Am facut un nou photo shoot cu kinderii mei, dupa lectii, a iesit foarte frumos...copilariile mele.
Sa revenim la subiect.
Pe autostrada lejer. Ciprian a fost ciudat de calm. In Mamaia, destinatia noastra, e noapte, nu e innorat, nu e frig, e frumos, e ca la mare...
Hotelu in regula.
Mi-e foame rau. Grupul a decis. Mergem la Irish Pub in Constanta. Nu se intra decat pe rezervare. E foarte aglomerat. Fum de tigara, agitatie. Mancarea vine greu, desertul este delicios: "pudding de ciocolata" (un fel de muffin cald umplut cu ciocolata lichida) "cu inghetata de vanilie si frisca". De baut incercam ceva nou, noi fetele: Vodka Absolut cu Grannini de mere. Miam!
A doua zi dimineata incercam un restaurant nou propus de Mihnea. Serviciul cel mai prost, felul in care ne aduce mancarea extrem de ciudat. Mai intai vine pizza, dupa care pastele, dupa care bruschetele, apoi muschiul de vita de 10 centimetri lungime si abia apoi salata. Timpul dintre feluri: intre 15 si 20 de minute. Singurul lucru bun: Cola Light, Thank God ca nu mi-au dat Cola Zero!
Iesim pe faleza in Constanta, vedem Cazino-ul, boring, tot alb. Ruinele, mai ruine decat anul trecut, muzeele- inchise.
Seara ma imbrac de club: pantaloni scurti, pantofi, bluza neagra, geanta voluminoasa.
Prima oprire: 21. Ne intalnim cu alti prieteni. O nebunie pe strazile din Mamaia. Se circula bara la bara. Locuri de parcare...lipsa vreo 1000.
La intrare in club nebunie, oameni claie peste gramada, se calca in picioare, te lovesc, se imping. Platim, reusim sa intram, inauntru fum, aceeasi aglomeratie. Simt si ce au in buxunare cei de langa mine, le simt respiratia, adierea nu are loc intre noi..nu mai am aer. Ies. Inainte sunt insemnata cu o bratara. Imi zambeste un bodyguard. Ma gandesc: Norocosule, tu stai dincolo de cordon, la aer.
Urmatoarea oprire: Kristal. De cum luam curba sa intram la parcare incepe sa vibreze puternic masina. Kristalul anul acesta este in cort, la fel ca si Office-ul anul trecut in vara. E o moda. Prost inteleasa de catre Kristal, bass mult prea puternic, muzica mult prea tare. La intrare aceeasi nebunie, ba chiar mai mare.Ne ia aproape 10 minute sa ne apropiem de intrare, zarim inauntru, e mai aglomerat ca in 21. Eu una nu credeam asa ceva posibil. Iesim. La Posh se merge la after hours, sunam sa facem rezervare, nu raspunde nimeni, in fata la Gossip, coada ca in filmele emericane cu localuri exclusiviste. Ne bagam picioarele.
A doua zi mergem la plaja. Kudos e plin, sau plaja e plina...depinde cum vrei sa pui problema. "Distractia" din cluburi s-a prelungit la Kudos. Il vedem pe Adi, il strigam, se ridica cu greu apoi se dezlantuie, camasa desfacuta, ochii rosii, sticlosi, omul se simte bine, ne bufneste un pic rasul, dar e inregula e de-ai nostri ;)). Mihnea s-a ars pe fata a adormit pe plaja inainte de rasarit dupa o noapte in care a cheltuit singur, pe bautura numai, 4 milioane...sa spunem ca nu e indicat sa mai conduca.
Temperatura: 12 grade C. Fetele, in chiloti, joaca volei. Cativa tipi danseaza, altii ne masoara din priviri,altii agita paharele si sticlele de bere. Mai nou ca sa te distrezi trebuie neaparat sa bei whiskey si sa te dregi cu bere dupa 4 pahare de JD, bagi o Corona, si daca vrei sa te distrezi cu adevarat, incerci Question Mark. Cand ne intorcem inspre masini vedem pe un tip intr-un Mercedes dormind cu mana pe volan si capul pe schimbator. Somn usor.
Seara am rezervat masa in Kristal. Ne-am gandit ca daca avem masa ne-am scos, nu ne mai calcam in picioare cu nimeni.
Mergem intre timp in celelalte statiuni. Cipi se uita dupa niste proprietati. Ajungem in Neptun, plajele ma farmeca. Ma simt bine, libera, fericita, prima data de cand am ajuns la mare, vantul e puternic, e destul de frig, ma trezeste, imi face pofta de viata.
Seara mergem in Kristal.Ajungem pe la 12 jum, deci nu e mare agitatie la intare. Pe masa 2 sticle de Whiskey, redbul, cola, suc de mere, reteta fericirii murdare :))
Timp de o ora muzica ramane aceeasi, e mai rau ca in Bucuresti, 2 acorduri de chitara si o toba, singurele modificari in program. Sunt plictisita. Incep sa ma uit in dreapta, in stanga: dansul Happy Feet. Cum, nu stiti care este acesta? aa pey este dansul care merge pe "minimal" si tine de miscarea bratelor in sus si in jos, ca o bataie de aripi de gaina impotenta ca si principiu de zbor. picioarele-stanga dreapta, ca la hora. Apare Sfarc. Isi cere scuze ca a venit, nu stiu de ce draq, mai ales mie. In fine, dupa inca o jumatate de ora ma confrunt cu o problema grava. Am nevoie urgenta la baie. Buun. Mergem la baie. trecem prin iarba. In fata mea unu sta in cur in iarba cu picioarele desfacute, vomita intre picioare si isi balangane capu.
Baile- in natura, sau la ecologic. Pute de afara. E coada. Un tip sta sprijinit de usa sa nu cada in WC-u. Trist. Doi se cearta. Ea ii reproseaza lui ca i-au fugit ochii dupa alta, el incearca sa o priveasca in ochi, dar ochii i se misca ai draq prea rapid pt el, isi tuguiaza buzele sa o impace cu o sarutare, intinde mainile, face un pas, cade in genunchi in iarba. Ea plange ca nu o mai iubeste..
Renunt la ideea cu baia. Intram la loc. O noua problema apare dupa vreo 5 minute. Din cauza bass-ului prea puternic nu pot sa inghit. Simt un cutit in gat.
Noaptea jucam carti pe hol pana dimineata. Poker. Pe fistic. :)) Ii bat de nu au aer. Le-am mancat fisticu ;))
Dimineata iesim la rasarit. E frigutz desi am puloveras si trench, adidasi si ciorapei. Marea e agitata, se uita la mine incruntata, cerul ar plange, soarele, o linie rosie mijita la orizont. Ating marea, raceala ei, intr-un mod ciudat ma incalzeste.
Dormim. Vise placute.
Urmatoarele doua zile trec pe nesimtite, aglomerare de aer sarat, soare, club, plimbari noaptea pe faleza, fructe de mare, vin roze dulce, pijamale groase, o barfa cu fetele, telefoane la parinti, check upul surosrii mai mici, documentar despre Ieltin, imagini si reportaje de 1 mai la TV. Aflu ca la mare e mare plictiseala de la Antena 1, ca super dostractie de la Realitatea, de pe National TV parca, aflu ca o tanara naiva, ca sa nu zic proasta si-a pierdut 2 milioane, o camera digitala si nu stiu mai ce cand a plecat pana la niste prieteni si le-a lasat pe toate in cort...hai frate, vorba lui Ciprian, mie imi e frica sa las ceva in camera de hotel si asta isi lasa tot ce are in cort si se mira ca i-au calcat hotii cortu la propriu ;)Tot pe National un interviu luat la padurea Baneasa unui tanar: "Si, cum va distrati de 1 mai?" "Pei, am venit cu sotia la un gratar, mai si citesc ceva, deci...pacasa." Poporu' roman plin de oamni inteligenti. Btw,fac o paranteza azi m-am uitat la Carcotasi ai au dat o faza tare cu nijte betivi sustinatori ai lui...Geoana ne anunta unu' dupa cateva momente de ezitare, sau dupa un muncit exercitiu de memorie in timp ce altu' ne anunta ce el tine cu cine vrea el domne'! sa nu ne mai agitam...
Luni seara mancam la un restaurant cu specific romanesc recomandat de un taximetrist burtos, deci bine hranit. Dupa 2 sticle de vin, am ajuns sa stiu pe de rost melodiile fredonate de lautari si de restu lumii din restaurant. "Bordeias, bordei, bordei,aaaa aaaaa aaa aaa a aaa" si alte onomatopeee sau m-a facut muica oltean, ce conteaza ca nu m-a facut, atitudinea conteaza. Buzunarele lautarilor s-au umplut constant pana la 4 dimineata cand hora era in toi. si aqum mai am in urechi sunetul melodios :) "de la baietii din Valcea pt masa vesela!" frumos, altceva, am imortalizat momentu pe telefon.
A doua zi ma doare capu de la vin, melodiile care inca imi suna in cap se amesteca cu MTV Hits...damn ce nervi am ca nu-l prind si in Bucuresti. Fac bagaju, evident hainele si-au marit exagerat volumul, desi singurul lucru nou este o periuta de dinti, ca pe a mea o uitasem acasa. Nu-i nimic, ma pun cu fundu pe bagaj, trag de formoarul meu de la bagajul de la Tous cu ursuleti, fac mijto cei din camera de mine, dupa care, la capatul chinuielii mele, vine replica, "auzi, daca vrei, poti sa-ti bagi din lucruri si la mine." GRRR...
Urmeaza apoi drumul catre Bucuresti, lasam in urma mirosul de sare si de albastru al marii, sunetul valurilor sparte de balize si atingerea parfumata a nisipului...
Vruuum, vruum...cineva nu mai era bine dispus si calm :))

1 comment:

Mihnea said...

Shhhh! :) Eu si Adi obiectam. N-ai descris cu destula acuratete ca ce ni s-a intamplat in seara aia ni s-a intamplat cam in fiecare seara. :))